naprawa układu napędowego

Za przekazywanie mocy obrotowej z silnika na koła pojazdu odpowiada układ napędowy. Tworzą go takie elementy, jak skrzynia biegów połączona ze sprzęgłem oraz mechanizm różnicowy, który za pomocą wału napędowego, przekazuje moc na piastę koła. W ten sposób sprawia, że samochód może się poruszać. W niektórych pojazdach (z wyłączeniem aut osobowych) można również spotkać reduktor, zwolnicę oraz sprzęgło wiskotyczne.

Rodzaje układów napędowych

W zależności od osi, na którą nałożony został napęd, wyróżnia się układ:

  • klasyczny – silnik, sprzęgło oraz skrzynia biegów umieszczone są z przodu pojazdu i z tej pozycji napędzają oś tylną,
  • przedni zblokowany (zespolony) – silnik znajduje się z przodu pojazdu, napędzając oś przednią, zwykle montowany jest poprzecznie,
  • 4x4 – silnik umieszczany jest wzdłuż lub poprzecznie z przodu samochodu, napędza obie osie, zwykle stosowany w pojazdach terenowych oraz SUV-ach, jest to układ najcięższy i zajmuje najwięcej miejsca,
  • centralny – silnik położony jest z tyłu auta przed tylną osią, którą napędza, pozwala lepiej rozłożyć obciążenia na obu osiach, dotyczy głównie samochodów sportowych, obecnie rzadko stosowany,
  • elektryczny – nie potrzebuje skrzyni biegów, ponieważ posiada szeroki zakres obrotów użytkowych, koła napędzane są bezpośrednio przez silnik,
  • hybrydowy - połączenie silnika spalinowego oraz elektrycznego, które działają naprzemiennie, a podczas dynamicznej jazdy - równolegle, pozwalają ograniczyć emisję uwalnianych spalin, są jednak dużo bardziej skomplikowane i cięższe.

Naprawa układu napędowego - śląskie, Katowice

W ramach naszej kompleksowej oferty zapewniamy profesjonalną oraz rzetelną diagnostykę układu napędowego, a także wymianę następujących jego elementów:

  • sprzęgła, łożyska oraz docisku,
  • oleju w skrzyni biegów,
  • przegubów oraz półosi.

 

Specjalizujemy się również w naprawie skrzyni biegów. Zwracamy uwagę na:

  • trudności podczas zmiany biegów, do których dochodzi, np. w wyniku nadmiernego zużycia mechanizmu przełączania biegów,
  • głośną pracę skrzyni biegów (wycie, zgrzyty) związaną z niskim poziomem oleju, uszkodzeniem łożyska, zużyciem elementów sprzęgła lub synchronizatorów,
  • wycieki oleju, które mogą być skutkiem nieszczelności połączeń i korków lub pęknięcia obudowy,
  • samoczynne wyłączenie się biegu w trakcie jazdy, będące rezultatem uszkodzenia poduszki skrzyni biegów.

Skuteczną i kompleksową diagnostykę samochodową zawdzięczamy nowoczesnemu, specjalistycznemu zapleczu maszynowemu. Dysponujemy niezbędnymi narzędziami i sprzętami. Obsługujemy klientów z Katowic oraz okolicznych miejscowości na terenie województwa śląskiego.